انجام پایان نامه مدیریت پروژه و ساخت | نمونه فصل اول

انجام پایان نامه مدیریت پروژه و ساخت | نمونه فصل اول

بیان مسأله

در حال حاضر مرگ ومیر ناشی از حوادث کار به دلیل عدم ایمنی در پروژه ها به عنوان یکی از عوامل اصلی  مرگ و مير در جهان و ایران است و سوانح حین کار یکی از عوامل اصلی کاهش ایمنی وافزایش ریسک حوادث در محیط های کاری پروژه های عمرانی در کشورهای درحال توسعه مثل ایران می باشد. پروژه هاي  ساختمانهای بلند  ساختمانی نيز با توجه به فراگير بودن و گستردگي آنها در اغلب كشورهاي جهان در صدر فعاليت هاي حادثه آفرين قرار  دارند.
يكي از موارد مهم در مدیریت هر پروژه، افزایش ایمنی وکاهش ریسک  عوامل تهدید کننده  ایمنی در هرپروژه می باشد. جايگاه اين مبحث بويژه در شرايط كنوني كه پروژه ها هر لحظه درمواجهه با بحران های مختلف قرار دارند بارزتر مي شود . محيط پروژه متاثر ازعوامل مختلف حادثه ساز و شرايط عدم قطعيت بسيار بوده و اين شرايط براي پروژه هاي بزرگ  ساختمانهای بلند  ساختمان حادتر است . از سوی دیگر در چرخه عمر هر پروژه عمرانی ، استقرار و پايش ايمني از شروط مهم و الزامي براي آغاز ، انجام ، خاتمه و بهره برداري ازپروژه مي باشد. عليرغم نقش ويژه اين فاكتور در موفقيت پروژه، بدليل تاثير عوامل مختلفي از قبيل عوامل فرهنگی ، اجتماعي ، اقتصادي و موارد مختلف فني ،توجه چنداني به اين مقوله بويژه در كشور ما صورت نمي گيرد. وقوع حوادث گوناگون و بروز خسارات جاني و مالي متعدد نتيجه اين بي توجهي است .لذا با اجراي پروسه مديريت و ارزیابی چالش های ایمنی و لحاظ نمودن تاثير و اولویت بندی هر یک از عوامل افزایش ايمني وکاهش ریسک می توان ضمن ارتقاء سطح ايمني پروژه، از بروز رويدادهايي كه ثمره آن علاوه بر صدمات  حوادث و بدنی، اتلاف زمان ، هزينه و حتي كيفيت پروژه است ، جلوگيري نمود [1].
در ايران نيز بررسي گزارشهاي آماري سالانه منتشره توسط اداره كار وزارت كار وامور اجتماعي نشان ميدهد كه حدود 35 % حوادث ناشي از كارمربوط به فعاليت هاي ساختماني و عمراني بوده كه متاسفانه اغلب آنها منجر به فوت و بقيه نيز منجر به مصدوميت شديد يا نقص عضو شده است و خسارات  مالی،  حوادث وفرهنگی بسیاری برای کشور داشته است[1].با پيشرفت و توسعه روزافزون صنعت ، امكانات و تجهيزات بيشتري براي صنعت ساخت و ساز و كارهاي عمراني ، ابداع و ساخته شده است كه در نتيجه اين امكانات و تجهيزات جديد و پيشرفته ، امكان اجراي پروژه هاي بزرگ و پيچيده تر عمراني فراهم شده است.
با بزرگتر و پيچيده شدن پروژه هاي عمراني ، نياز به حفظ ايمني ، کاهش ریسکهای  حوادث و يافتن روش هايي به منظور كاهش حوادث در پروژه ها بيش از پيش احساس مي شود . در اين راستا شناسایی چالشها وریسکهای  حوادث در  پروژه و برقراري شرايط و ضوابط ايمني تنها راهكار جهت كاهش خطرات و خسارت ممكنه و مهم ترين وظيفه سطوح مختلف مديريتي و اجرايي پروژه ها مي باشد . در كشورمان ايران ، متاسفانه در عمل ، به موضوع ايمني توجه چنداني نمي شود  واغلب پروژه ها ی عمرانی شاهد حوادث مختلف  ناشی از این ریسکها وچالشهای  حوادث می باشد[2].
 پروژه های ساختمانهای بلند  نیز از این امر مستثنی نبوده و درگیر بحث ریسک های حوادث وچالشهای منجر به کاهش ایمنی می باشند. با توجه به اهمیت  این پروژه ها ، در انجام پایان نامه مدیریت پروژه و ساخت حاضر برآن شدیم تا با استفاده از روش تحلیل آثار خطا  FMEA ، ضمن شناسایی واولویت بندی عوامل موثر بر کاهش ایمنی وافزایش ریسک حوادث ، در پروژه ساختمان سازی باران وهوجستان در شهر زنجان به بیان راهکارهای اجرایی جهت بهبود ایمنی وکاهش ریسک حوادث در عملیات ساخت وساز این پروژه  بپردازیم.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انجام پایان نامه مدیریت پروژه و ساخت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۶/۲۵
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب